Bepaal jouw communicatiedoel en versterk je positie

Als ondernemer wil je dat klanten jou moeiteloos kunnen vinden. Je wilt dat ze jouw producten en diensten onweerstaanbaar vinden. Je wilt dat ze voelen dat jij de oplossing biedt voor hun problemen. Het is een uitdaging daarvoor de juiste woorden en beelden te vinden die jouw doelgroep dat gevoel geeft. Zodat jouw (toekomstige) klanten zich herkennen in wat je schrijft en laat zien.

Hoe pak je dat aan?  Daarvoor is het ten eerste ontzettend belangrijk dat je weet voor welke doelgroep(en) je wilt werken en welke problemen jij op kan lossen. Een helder doel geeft meer richting dan plannen die niet heel concreet zijn. De volgende stap is om je product en/of dienst te positioneren. Zo zal je antwoord moeten geven op hoe jouw product of dienst zich onderscheid ten opzichte van andere producten. Ben jij de BMW onder de therapeuten of eerder de Aldi? 

Er is voor allebei een markt maar je zal in beide gevallen met andere woorden communiceren naar je klanten. Niet alleen qua teksten, ook je uitstraling en je werkomgeving verschillen.  Ondernemen anno nu is direct verbonden met de ondernemer achter het product en de dienst. Niet alleen je klanten willen weten van wie ze kopen. Jij wilt jouw eigenheid kwijt in je ondernemerschap. Je wilt het op jouw manier doen.

Door eerst duidelijk in kaart te brengen welke positionering jij in wilt nemen en wat jij kwijt wilt in je ondernemerschap, krijg je een eigen en onderscheidend geluid (personal branding). Met dat geluid spreek je precies de mensen aan die jij wilt bereiken.

Jouw positionering
Wil je jouw positionering duidelijk in kaart brengen?  Begin dan met een uitgebreid eigen onderzoek die je met behulp van het werkboek "het TWIST- positionering & personalbrandingmodel" zelf kan doen. Wil je meer dan kan je een positioneringssessie boeken. 

Communicatie
Communiceren doe je niet alleen door middel van een positionering innemen, alhoewel het een uitstekend vertrekpunt is, maar elke dag in alles wat je onderneemt. Van e-mail en website tot logo en netwerken. Bij al je communicatie kan je vaak een slag maken. Effectiever en efficiënter. 
Boek een communicatie sessie als je hier een slag in wilt maken of advies of ondersteuning nodig hebt. Door samenwerking met verschillende disciplines is een totale aanpak mogelijk, uitgangspunt is altijd datgene waar jij tegenaan loopt. 

 

Meekijken met jouw communicatie?
Veel ondernemers vinden het prettig als iemand (tijdelijk) meekijkt met de communicatie. Nieuwsbrieven, teksten, uitingen voor social media, advies over beeld en logo. Redigeren. Het kan allemaal. Klanten die al een sessie bij me hebben gedaan, kunnen met korting met het feedback abonnement hun teksten laten redigeren, aan laten scherpen en andere communicatie uitingen voorleggen of advies inwinnen. Nieuwe klanten kunnen ook van een feedback abonnement  gebruik maken, maar ontvangen nog geen korting.

Feedback abonnement: 100 minuten, binnen 4 werkdagen feedback, 2 maanden geldig. €150,- excl btw
Feedback abonnement klanten: 100 minuten, binnen 3 werkdagen feedback, 2 maanden geldig. €130,- excl btw

Interesse? Stuur een mail naar info@jijonderneemthet.nl of bel me op 06-81197637. Dan kijken we of jouw ondersteuningsvraag past binnen het abonnement en er nog ruimte is.


Positioneringsessie, communicatiesessie of ondernemerssessie

Wil je je positionering bespreken. Je communicatie vraagstuk voorleggen of je ondernemersuitdagingen aan gaan. Met een sessie heb je in korte tijd, veel antwoorden op je vragen. Vooraf verdiep ik me in je vragen en tijdens de sessie gaan we hier uitvoerig op in. Naast de voorbereidingstijd hebben we drie uur waarin we samen aan de slag gaan. Afhankelijk van hetgeen we bespreken, kunnen we deze tijd verdelen over meerdere dagen zodat je in de tussentijd met de uitkomsten aan de slag kan gaan.

€ 349,39

  • Beschikbaar
  • Levertijd: 1-3 dagen1