Ondernemen was nog nooit zo persoonlijk

Ondernemen gaat meer dan ooit over communicatie en de persoon achter de ondernemer. Jouw klant wil zien wie jij bent en weten waarom je doet wat je doet. Jouw klant wil met volle overtuiging voor jou kunnen kiezen. Hoe zorg je daarvoor?


Door met een duidelijke positionering en een persoonlijke branding je te onderscheiden in je vakgebied. Dat helder krijgen is één ding, daarover communiceren en duidelijk in woord en beeld brengen is een volgende uitdaging. Als je dat lukt en je koppelt het aan jouw power en passie dan kan je je duidelijk onderscheiden in je branche. 

 

Communicatie, positioneren, personal branding en persoonlijke effectiviteit zijn mijn specialiteiten waarmee ik jou help zichtbaarder te zijn en sterker in je ondernemerschap te staan. Want met communicatie alleen ben je er niet, jouw persoonlijke rol als ondernemer is doorslaggevend. Jezelf steviger en ondernemender neerzetten is een continu proces.

Daarvoor kan je bij Jij Onderneemt Het terecht middels coaching, het TWIST Positionering- en Personal Branding werkboek, de INTENSIVE, werk- en persoonlijkheidstesten en BaZi karakteranalyse. Als ondernemer wil je met je eigen passie en vak bezig zijn en jouw expertise in de wereld zetten. Daarvoor is het belangrijk dat je weet wat je te bieden hebt, wie jij bent als ondernemer en wat je neer wilt zetten. 

Exclusive coaching en het jaarprogramma ZOOM voor succes zijn trajecten voor de ondernemer die hier al stappen in heeft gemaakt of die meteen vanaf de start van hun bedrijf door willen naar het volgende level in hun onderneming en ondernemerschap. In alle trajecten en coaching heeft communicatie een centrale rol. Communicatie met de klant in het bijzonder. Nieuwe ontwikkelingen en visies nemen hierbij een belangrijke rol in. 

Storytelling en storymarketing
Je hebt vast al eens van deze begrippen gehoord of ze voorbij zien komen. Waarom is dit zo belangrijk zal je je misschien afvragen. Dat komt doordat het ondernemen heel toegankelijk is geworden. De gun en like factor is nog nooit zo hoog geweest. Vroeger had je geen weet van de kleinere ondernemer die niet in jouw provincie zat. Alleen de grote jongens kwamen op landelijke televisie. Door social media en online mogelijkheden kan iemand uit Hoogeveen jouw klant worden ook al zit jij zelf in Maastricht of zelfs buiten de landsgrenzen. De concurrentie is daarmee ook vele malen groter geworden. 

Daardoor is je onderscheiden van de ander zo belangrijk geworden. Daarom moet je heel helder en duidelijk je doelgroep aanspreken. Anders vindt deze jou gewoonweg niet meer. Storytelling en storymarketing helpen je daarbij, net als positioneren en personal branding.

Storymarketing
Je focust je hierbij op het verhaal van de klant. Want je klant vertelt zichzelf een verhaal. Met storymarketing zorg je ervoor dat je klant zich herkent in het verhaal dat je over hem schrijft. Alsof je klant denkt, hé dat gaat over mij. Het verhaal van de klant is heel belangrijk, jij speelt een kleine rol in hun verhaal. 

Jouw product of dienst zorgt ervoor dat hun verhaal succesvoller, beter, gezonder, zonder problemen etc kan worden. Dat kan je ondersteunen met een gratis product om te laten zien dat ze je kunnen vertrouwen. Als ze dat vertrouwen hebben, gaan ze andere producten bij je kopen.Of ze hebben vertrouwen in jouw kunde en ze gaan bij je investeren in ander aanbod dat je hebt. 

Het is overigens niet makkelijk om mensen naar hun verhaal te laten luisteren en ze bewust te maken van wat er gebeurd in datverhaal of hoe dat beter kan worden want mensen zijn druk en krijgen veel input en prikkels. Het is jouw uitdaging om ze aan te spreken en ze vast te houden en te boeien met wat jij ze te vertellen hebt.Om effectief aan storytelling en storymarketing te doen is de eerste stap altijd om te weten wat jou onderscheid van de ander. Jouw aanbod en aanpak helder te hebben. Heb je dit nog niet uitgebreid in kaart gebracht? Gebruik dan het TWIST Positionering- en Personal Brandingwerkboek

 

Ondernemen is meer dan ooit je onderscheiden van de ander. Door heel specifiek op zoek te gaan naar je eigen sterke punten, jouw expertise duidelijk te benoemen en je klanten redenen te geven voor jou te kiezen, word je zichtbaarder en aantrekkelijker. Je kiest positie in je branche. Positioneren noemen we dat. 

Voor zelfstandige ondernemers die zelf hun product of dienst zijn is het belangrijk om te laten zien welke toegevoegde waarde jij je klant te bieden hebt. Welke persoonlijkheid jij toevoegt aan je product of je dienst. Want waarom zou iemand voor jou moeten kiezen in plaats van voor je collega? Wat onderscheidt jou?
We noemen dit ook wel personal branding.