Ontwikkel je eigen identiteit, imago en plek in de markt

Ondernemen is meer dan ooit je onderscheiden van de ander. Door heel specifiek op zoek te gaan naar je eigen sterke punten, jouw expertise duidelijk te benoemen en je klanten redenen te geven voor jou te kiezen, word je zichtbaarder en aantrekkelijker. Je kiest positie in je branche. Positioneren noemen we dat. 

Voor zelfstandige ondernemers die zelf hun product of dienst zijn is het belangrijk om te laten zien welke toegevoegde waarde je je klant te bieden hebt. Welke persoonlijkheid jij toevoegt aan je product of je dienst. Want waarom zou iemand voor jou moeten kiezen in plaats van voor je collega? Wat onderscheidt jou?
We noemen dit ook wel personal branding. 

Wanneer je zelfstandig bent en zelf het belangrijkste onderdeel van je bedrijf bent, overlappen positionering en personal branding elkaar. Het is mijn specialisatie om samen met jou, je positie en branding te vinden en dit te vertalen naar communicatie. Een eerste stap daarbij is om jouw talenten en kwaliteiten helder te krijgen.

Soms heb je al een positionering gekozen maar blijkt deze niet effectief of verouderd. Het is dan zaak een herpositionering uit te voeren waarbij je het accent verlegt of kiest voor een geheel nieuwe positie.

Ben je toe aan een (nieuwe) positionering en wil je daarmee aan de slag. De mogelijkheden zijn divers. Tijdens een persoonlijke sessie van een halve dag, kunnen we samen bepalen hoe jouw positionering eruit gaat zien. Je krijgt een vooropdracht zodat we tijdens onze tijd samen, direct de diepte in kunnen. We bepalen je positie/branding en je voert de veranderingen in je teksten en evt beelden zelf door. 

Aanvullend of voorafgaand kunnen we met behulp van diverse testen zoals het DISC profiel en de kerntyperingstest jouw kwaliteiten en talenten beter in beeld brengen. Zeker als je dit zelf nog lastig vindt. Wil je eerst zelf aan de slag, dan kan je met het TWIST Positionering- en personal branding werkboek zelf inzicht krijgen in jouw kwaliteiten en talenten en hoe je dit kan vertalen naar je ondernemerschap.

Vind je het vervolgens lastig om zelf je positionering uit te voeren dan is een marketingstrategie de volgende stap na je positionering. Afhankelijk van je wensen neem ik je werk uit handen. Denk hierbij aan teksten, uitingen, social media, beelden, etc. Hiervoor werk ik samen met andere zelfstandigen die expert zijn in hun vakgebied.

Een (her)positionering en/of personal branding tot stand brengen is een proces. Met een sessie van een halve dag kan je een flinke slag maken, zeker als je zelf al bezig bent en concrete vragen hebt. Ga je nog beginnen met positioneren of kom je er zelf niet uit dan kan het werkboek Positioneren je op weg helpen al dan niet gecombineerd met een online sessie.

Wil je je personal branding en/of positionering duidelijk krijgen? Weten welke talenten en kwaliteiten je echt bezit? Je communicatie hier op afstemmen? Neem contact op voor de mogelijkheden via info@jijonderneemthet.nl of bel naar 06-81197637